dimecres, 3 de març del 2010

Tema 4 HOMES I DONES

ciutadania t.4
ACTIVITATS Ciutadania T.4 Homes i dones
(1ª sessió: pregunta nº 1)
(2ª sessió: preguntes nº 2-3-4)
(3ª sessió preguntes nº 5-6-7-8))

1. Pensa en dos personatges d’un conte o d’una pel•lícula, un ha de ser un nin i l’altre una nina. Escriu-ne els noms al quadern. A continuació, explica com és cadasqun i descriu-ne el comportament:
a. Quines característiques té el comportament del nin? Quines característiques té el comportament de la nina?
b. Hi ha alguna diferència entre tots dos?
c. Què fa diferent el nin de la nina?

2. Després d’observar els jocs de les nines i els nins més petits fes les qüestions següents:
a. Quines joguines utilitzen preferentment les nines? Quines joguines prefereixen els nins? N’hi ha alguna que els agradi a tots dos?
b. Quina diferència hi ha entre les joguines que prefereixen les nines i les que prefereixen els nins?
c. Hi ha sexisme en els jocs infantils? Per què?

3. Indica si les mare i els pares es reparteixen per igual les tasques i les responsabilitats de la família:
a. Cuidar els bebès......................
b. Cuidar els avis...........................
c. Portar els fills als metges.......................
d. Col.laborar a l’escola amb el professorat...........................

4. Quina és la vostra opinió pel que fa al repartiment de les feines i la responsabilitat de la casa entre nins i nines.

5. Decidiu si les afirmacions següents sobre publicitat a la televisió són V (vetaderes) o F (falses)
a. ......... Per anunciar una pepa sempre surten nins que cuiden i donen el biberó a la pepa
b. ......... Si s’anuncia un automòbil esportiu sempre surt una dona que condueix el cotxe.
c. ......... quan s’anuncien detergents gairebé sempre surt un home que renta la roba.

6. Segons la vostra opinió, hi ha sexisme en molts anuncis de la televisió? Per què?

7. Pensa en algun joc sexista, descriu com és i per què el consideres sexista.

8. Pensa que pots fer per anar eliminant el sexisme del teu entorn pròxim: família, amics, escola...